Biznes

Wiedzieć, jak oprzeć się presji w pracy.

Często uważany za bardziej maratończyka niż sprintera, przedsiębiorca musi nauczyć się wytrzymywać ciągłą presję i wiedzieć, jak się dostosować, aby wytrzymać ten czas. Jak oprzeć się presji?

Poświęć kilka minut na zastanowienie się.

Nie jest niczym niezwykłym, że jako właściciel firmy mamy „punkty nacisku”. Kiedy tak się dzieje, najpierw spróbuj się uspokoić. Istnieje wiele ćwiczeń oddechowych, które mogą pomóc Ci uwolnić się od presji i odzyskać spokój. Uporządkuj to, co jest ci narzucane i to, co sam dodałeś do swojej listy. Kiedy już zróżnicujesz swoje zadania, zadaj sobie pytanie, co jest możliwe do osiągnięcia w czasie, który Ci pozostał i przeorganizuj swoje priorytety. Uporządkuj to, co masz pod kontrolą i to, na co nie masz wpływu. Pomoże Ci to spojrzeć na sprawy z odpowiedniej perspektywy i skupić się na tym, co już możesz zrobić. Presja, którą odczuwasz, jest często spowodowana presją, którą sam na siebie wywierasz. Zadaj sobie pytanie, czy dane zadanie jest naprawdę konieczne, czy nie. 

Zaakceptuj, że możesz nie być w stanie zrobić wszystkiego.

Nieosiąganie tego, co powinieneś, jest często postrzegane jako pogodzenie się z własnymi ograniczeniami. Pojawia się poczucie słabości, podczas gdy w rzeczywistości jest to po prostu zaakceptowanie faktu, że nie będzie to możliwe. Aby nie zwiększać swojego stresu, unikaj walki z tym uczuciem, ponieważ nie możesz zmienić wszystkich elementów. Kluczem jest poradzenie sobie z tym i sprawienie, by to się zmieniło. Jeżeli wciąż nie możesz odpuścić, zidentyfikuj ograniczające komunikaty, które uniemożliwiają ci zrobienie tego. „Muszę być silny”, „Muszę pokazać, że mogę to zrobić”, „Muszę się starać”. W rzeczywistości narzucasz sobie zachowanie, którego niekoniecznie musisz się trzymać we wszystkich przypadkach. 

Podejmowanie działań zadanie po zadaniu.

Kiedy już częściowo się uspokoisz, a presja stanie się zbyt duża, przestań myśleć o wszystkich zadaniach, które masz do wykonania. Rozpocznij zadanie i zakończ je. Wszystko zależy od przetwarzania. Stopniowo Twoja „lista rzeczy do zrobienia” powinna się zmniejszać. Z każdym nowym zadaniem powinno być poczucie spełnienia. Im bardziej zbliżasz się do końca, tym bardziej powinno wzrastać Twoje poczucie satysfakcji. 

Naucz się równoważyć swoje emocje i reakcje.

Dzwoni klient, a Ty wchodzisz w sytuację silnych emocji, pilności i stresu? Twoi pracownicy przychodzą trochę spóźnieni, a Ty się denerwujesz? Zrób krok do tyłu. Zastanów się nad powtarzającym się problemem i przeanalizuj go. Zadawaj sobie właściwe pytania na temat emocji, które odczuwasz i zachowań, które podejmujesz. Pomoże Ci to dostrzec, kiedy Twoje reakcje wymykają się spod kontroli i nauczyć się je niuansować.

Similar Posts