Biznes

Handel w XXI wieku czyli e-commerce

Handel, czyli transakcja zamiany, pieniądze za towar bądź usługę, dawniej często barter, towar za towar. Dziś w czasach internetu, w dobie nowoczesności, handel przenosi się do internetu i zyskuje nazwę e-commerce. Rozwój handlu przez internet w ostatnim czasie znacznie zyskał na popularności dzięki epidemii korona wirusa i ograniczeniu działalności sklepów stacjonarnych. Prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie prostsze i generuje mniej kosztów w porównaniu do sklepu tradycyjnego, co powoduje, że coraz więcej osób decyduje się na wejście w ten biznes. Niewielkie nakłady na start, brak konieczności wynajmu lub zakupu lokalu sprawiają, że inwestycja nie generuje ryzyka. Wejście w biznes e-commerce nie wymaga nakładów wcale, jeśli sprzedający zdecyduje się działać w modelu dropshippingu.

Działalność taka polega na sprzedawaniu towaru, którego fizycznie sprzedający nie posiada, a zamawia go od producenta, dopiero w momencie zakupu danego produktu przez klienta końcowego. Klient końcowy kupując produkt, płaci sprzedającemu, który pobiera marżę i następnie zamawia towar za pozostałe środki. Taki model biznesowy nie generuje nawet minimalnych kosztów związanych z magazynowaniem towaru, co podnosi atrakcyjności danego biznesu. Kolejną zaletą jest możliwość równoczesnej pracy na etacie w początkowej fazie działalności ze względu na niską czasochłonność.

Każdy biznes posiada wady. Początki prowadzenia handlu przez internet to konieczność promowania wystawianych ogłoszeń oraz reklamowania w szerokim zakresie, ze względu na skomplikowane algorytmy wyszukiwania ogłoszeń przez wyszukiwarki internetowe oraz pozycjonowanie ogłoszeń na portalach aukcyjnych. Na późniejszym etapie działalności dobrze sprawdza się założenie własnego portalu z aktualnym asortymentem firmy. Dla wielu e-commerce kojarzy się ze sprzedawaniem przez piękne, wysportowane i aktywne na portalach społecznościowych panie, kosmetyków znanych firm. Tak, to też jest e-commerce, a w zasadzie wierzchołek góry lodowej o nazwie e-commerce.

Similar Posts

Jeden komentarz w “Handel w XXI wieku czyli e-commerce
  1. Ecommerce to rewolucja. Jeszcze parę lat temu nie pomyślałbym, że będę zamawiał towary bezpośrednio z Chin.

Comments are closed.